A-
A+
A-
A+
Mediayhtiö Hilla Group Oyj uudistuu
"Haluamme olla vahvasti paikallinen ja modernisti organisoituva tulevaisuuden mediayhtiö"
Muun muassa maakuntalehtiä Keskipohjanmaa ja Kainuun Sanomat julkaiseva Hilla Group -konserni uudistaa liiketoimintarakennettaan. Yrityksen uusi liiketoimintarakenne tuli voimaan tammikuun alusta, ja sen tavoitteena on vahvistaa paikallisuuteen nojaavan mediayhtiön toimintaa digitaalisessa toimintaympäristössä ja vastata näin muun muassa kuluttajien ja asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin. Hilla Group -konsernin liiketoiminta-alueet ovat Uudet mediaratkaisut, Julkaisut ja Painaminen ja jakelut.
Yhtiöön kuuluu kahden maakuntalehden lisäksi muun muassa 14 paikallislehteä, 9 kaupunkilehteä, tapahtumaliiketoimintaa, digitaalisia yritysratkaisuja, yrityksille suunnattuja viestintä- ja markkinointipalveluita, painopalveluita ja matkailun erikoisjulkaisuja.
Julkaisut-liiketoiminta-alueen ydinosaamista ovat digitaalisten uutispalveluiden, uutis- ja matkailumedioiden ja painettujen lehtien kustantaminen kuluttaja-asiakkaille sekä kilpailukykyisten markkinointi- ja mediamainontaratkaisujen tuottaminen yritysasiakkaille. Liiketoiminta-alue tarjoaa myös monipuolisia ja laadukkaita digipainopalveluita.
– Paikallisella ja maakunnallisella medialla on erittäin suuri merkitys suomalaisten elämässä. Median tehtävänä on koota ja kertoa toiminta-alueensa ihmisen elinpiirin, ihmisen kokoiset asiat ja ilmiöt. Meidän tulee myös osata tarjoilla ne nykyaikaisesti, ja niin että mediamme ovat helposti saavutettavissa. Useille asiakkaillemme myös printtilehti on edelleen se helpoin ja yksinkertaisin mediakäyttöliittymä. Vahvat ja tunnetut paikalliset mediat ovat myös erittäin toimivia, tehokkaita ja ns. “luomukohdennettuja” mainosmedioita mainostajille ja näiden alueellinen verkostomme antaa asiakkaillemme aivan erityisen mahdollisuuden tehdä kilpailukylyisiä markkinointitoimia, toteaa liiketoimintajohtaja Henri Mattinen.
Paikallismediatoiminta monikanavaisesti on yhtiön strategian ytimessä. Yhtiön sisältöjohtajina toimivat Keskipohjanmaan päätoimittaja Tiina Ojutkangas Keski-Pohjanmaan, Pohjois-Pohjanmaan ja Pohjanmaan alueella, Kainuun Sanomien päätoimittaja Leena Hirvonen Kainuun alueella ja Luoteis-Lappi -lehden päätoimittaja Jonna Nikumaa Lapin alueella.
– Vahva paikallinen ote näkyy yleisösuhteessamme, jota pyrimme vaalimaan entistä paremmin muun muassa paikallisjournalistista sisältöä uudistamalla sekä tuomalla sisältöihin esimerkiksi palvelevaa ja ratkaisukeskeistä journalismia kaikkiin kanaviin, sanoo Hirvonen.
– On palkitsevaa huomata, että journalistinen sisältö kiinnostaa monin tavoin julkaistuna ja että asiakkaamme ovat valmiita nauttimaan sisällöistämme entistä monipuolisemmin toteutettuina, Ojutkangas lisää.
– Saamme yhtiön organisoitumisesta voimaa paikallisuuteen. Paikallislehdillämme on etenkin Lapin alueella iso ilmaherruus ja vaalimme tuota paikallisuutta vastedeskin. Paikallisuus on vahvuutemme, korostaa Nikumaa.
Julkaisujen BtoB-liiketoimintaa ohjaa myyntijohtaja Kirsi Kela. Hän toteaa, että myös yritysasiakkaat hyötyvät uudesta toimintamallista ja entistä laajemmasta osaamisesta.
– Pystymme tarjoamaan monipuoliset ja nykyaikaiset ratkaisut yritysasiakkaillemme koko toimialueellamme, auttaaksemme heitä menestymään entistä paremmin.
Kuluttajaliiketoiminnan kehitysjohtajana toimii Ville-Petteri Määttä. Hän vastaa toiminta-alueen digitaalisesta kehityksestä ja kuluttajaliiketoiminnasta. Määtän mukaan kuluttajaliiketoiminnan tulevaisuuden keskiössä on asiakaskokemuksen jatkuva parantaminen ja asiakkaan tarpeiden entistä parempi tunteminen.
– Digitaalisia tuotteita ja palveluita tulee kehittää jatkuvasti asiakkaan ehdolla niin, että asiakaskokemus tuotteidemme parissa on sellainen, jonka tuottamamme sisältö ja asiakkaat ansaitsevat. Tämä tarkoittaa jatkuvaa kehittämistä sekä asiakkaiden osallistamista mukaan kehittämiseen.
Tuotantojohtaja Tomi Kurikkala vastaa koko Hilla-perheen painettujen lehtien ja mainostuotteiden tuotannosta.
– On hienoa saada tarjota koko Hilla-tuotannon osaaminen, kaikkien tuotteidemme ja asiakkaidemme käyttöön, toteaa Kurikkala.
TIETOLAATIKKO